söndag, juli 05, 2009

"Sorgen efter skotten"!

Ja, så lyder rubriken på Karin Thunbergs södagsintervju i Svd (5/7). Karin T har åkt ner till Malexander och träffat Astrid Gladh.

Kommer ni ihåg Malexander? Jo,det gör väl de flesta nu vuxna och det är alltså mamman till den mördade polismannen Robert Karlström som intervjuas.
Håhåjaja tänker nog många , kan det finnas mer att förtälja omkring denna sorgliga historia.
Som vanligt så åstadkommer Karin Thunberg en mycket bra artikel, hon kan ta ner saker och ting på jorden på ett sätt som få kan.
Det finns en passus i historien som ger mig hjärteknip och det är när Astrid berättar att sonen var skild och hade två barn och :"Genom de här åren har vi knappt haft någon kontakt.Det är en stor sorg för mig.Jag miste inte bara Robert .Nu är barnen tonåringar, jag hoppas att det blir bättre."

Utan att veta något om de egentliga orsakerna till att det blev så här för henne så kan jag bara konstatera att mammor kan besitta en stor makt över sina barn.
Det är så lätt att med stickord eller tystnad negligera både pappor och fd svärföräldrar.

Att bli ickeexisterande är en förfärlig upplevelse där inte många orkar att bryta ner denna förlamning om man inte möter det minsta gensvar.
Att många män ger upp är för mig idag förståeligt!
Läs artikeln i Svd ,finns f.n bara i pappersupplagan!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate