söndag, juli 05, 2009

Nedskäpningen av stad och natur.


Här i Stockholm slås nya rekord nu i stadens parker. Skräp av alla slag överallt, det ser ut som ett slagfält efter helgen.
Alla svär sig fria. Skräpfolket skiter i det hela.
Personligen hade jag föräldrar vilka aldrig slängde skäp ute, min pappa fimpade i en ask och tog hem fimpen. När man från barnsben har fått lära sig sånt sunt förnuft då skräpar man inte. Det går helt enkelt inte, tar emot inom en.
Jag har ju under åren sett hur ungdomen skräpar ner omkring alla musikfestivaler, jag blir aldrig "van" att se eländet!!Känner förtvivlan över att människan kan bli så lågtstående!
Däremot kunde jag se såna samhällen utomlands för över 40 år sedan under mina resor! Har vi svennar tagit efter skräpkulturen från andra länder eller är det dom som har kommit hit som har medfört denna kultur?
Något som skulle hjälpa lite vore om man nu höjde panten på burkar till en krona, panten har legat still alldeles för länge. Inte för att de som sitter och dricker tar reda på sina burkar men det skulle få andra att lägga på ett extra järn och plocka!

Här finns en bra artikel i DN att läsa:
Dagens Nyheter

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate