tisdag, mars 17, 2009

Grattis Alexander Chamberland


”Jag går från MP till FI”

Publicerat i dag. 00:50

Jag går över till Feministiskt initiativ och ska nu agera utomparlamentariskt, skriver Alexander Chamberland, som avgått som ordförande för Miljöpartiets ungdomsförbund Grön ungdom.



Så ska det låta, att hålla på med mygel i riksdagen för att komma upp på taburetten tycker jag också att byråkraterna kan få hålla på med.

Vem driver en rättvis politik i dagens riksdag vad gäller alla orättvisor som kvinnor utsätts för. Vi hade en sk arbetarregering i 75 år men orättvisorna i många frågor är precis lika som förut. Löneklyftorna består! När kvinnor får lite mer så ökar männen sina löner extra mycket!


Jag saknar Gudrun Schyman i riksdagen varje gång jag ser något från denna döda församling.

FI liksom Piratpartiet behövs !!!!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate