söndag, mars 29, 2009

Att komma hem.....

Jag har varit på resa i veckan.Sett vårens alla blommor i sin prakt nere i Skåne.
Härligt att uppleva men jag blir beklämd när jag kommer hem till ett grått och slaskigt Stockholm.
Kastar mig över tidningshögen vilken har brett ut sig på golvet under postlådan.
Svd har så mycket läsvärt så det tar sin tid att läsa igenom alla tidningar. Slår upp torsdagens tidning och på Brännpunkt hittar jag ett verkligt intressant tidsdokument författat av Moderaternas partisekreterare Per Schlingmann.
Läs här:SVD

Ett litet citat :
"för det fjärde så är jag övertygad om att näringslivet för många framstår
som konservativt och förändringsobenäget.Det är fortsatt pinsamt få kvinnor
och personer med invandrarbakgrund i företagens ledningar och styrelser.
Det är omodernt, ineffektivt och motverkar att vi tar tillvara hela kompetensen i samhället."


Detta avsnitt finns av någon anledningen bara i pappersupplagan, på internetsidan lyser det med sin frånvaro??

Nå, kan vara ett misstag när det lades ut . Just detta stycke är oerhört intressant eftersom det visar så tydligt M:s nya politik.
När de kallar sig "de nya moderaterna" så är det verkligen en omsvängning från allt vad vi har sett från den "gamla högern" tidigare.
Att då som vänstern försöka sig på att utmåla dem som samma gamla parti är inget lyckokast. Sådan politik genomskådar de flesta, bättre vore att verkligen ta upp den kastade handsken och diskutera politiken istället!

Bättre vore också för oss medborgare om man kunde enas med regeringen i de frågor som man ändå i botten är ense omkring. En opposition vilken bara bjuder över och hetsar mot sittande regering har missuppfattat sin roll i samhället.

Även när man sitter i opposition så ska man kunna ta sitt ansvar för landets bästa!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate