måndag, juli 07, 2008

SJ -den stora lögnhalsen!

I SJ:s reklam så står det alltid att man kan åka hit o dit för en billig penning. Hur många tror på detta? Inte jag i varje fall.
Sökte en biljett ner till Malmö i mitten av augusti med tanken att om jag var ute i god tid så skulle det bli lite billigare.
Tji fick jag, den billigaste resan t/r var på 1240 kr!
När jag flög ner t/r till Köpenhamn från Arlanda kostade det under 600 kronor.

Att betala 1240 kr innebär att jag måste ut med 25% av vad jag har kvar av min pension när hyran är betald!

Det säger en hel del om min pension också eller hur?

Statens järnvägar kan flyga och fara men jag anser att detta monopol som de har på lönsamma linjer ska bort.
Det finns en norsk redare som vill in och köra tåg i Sverige för ca halva priset mot vad SJ tar, för Guds skull , släpp in honom på spåren!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate