lördag, april 25, 2020

Kent - Mannen i den vita hatten (16 år senare) ENGLISH SUBBED



Kent må vara nedlagda som grupp och stort fenomen på den svenska himlen men deras musik lever för alltid.
Människor i alla åldrar kommer att lyssna på texter och musik som hjälp i tillvaron. Många är de som vittnat om att Kent har hjälpt dem i sin vardag.
Själv återkommer jag alltid till alla inspelningar! Jag tillhör den grupp av individer vilka tyckte att de blev bättre och bättre för varje år och nya låtar.
Klangen eller soundet som det heter är ju unikt ! Det finns ingen annan grupp i hela världen som låter som Kent!
Jag har alltid gillat dessutom att de sjunger på svenska!
Själv växte jag upp i Eskilstuna-Torshälla och kunde följa musikrörelsen där, var med på åtskilliga spelningar i denna stad och hörde och såg hur musiken växte i staden. Att Kent kommer från dessa trakter är ju bara så självklart !
Jag vet inte hur många spelningar jag har upplevt med Kent men det är åtskilliga. Många i Malmö där Kent liksom på många andra håll i Norden hade en hängiven publik.
Patrik Persson har tagit fina foton just från en spelning i Malmö,var se god:



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate