söndag, april 26, 2020

En ropande röst i en öken?

https://ledarsidorna.se/2020/04/var-gemensamma-vardegrund-ett-sanke-i-kristider/


Mitt läsande av Chris Forsne ger mig "råg i ryggen"!
Hon skriver glasklart om de frågor som jag dagligen funderar över.

"När Hanif Bali och Peter Wolodarski tidigt gick ut och kritiserade Tegnells strategi, observera inte hans person, svarade Tegnell att han var mobbad. Ett beteende som vi vanligtvis förknippar med “den upplysta” generationen, så kallade snöflingor, som tar all kritik personligt och gärna känner sig kränkta.
Så var står vi nu? Tegnells lag hävdar med bestämdhet att så fort Danmark, Norge och Finland släpper på sina karantänregler så kommer deras låga dödstal rusa upp på svensk nivå. De tycker, tror och tänker det."
Chris Forsne har en lång och mycken gedigen bakgrund inom massmedia med anställning hos bla SVT . Hon har sett så mycket inifrån maktens tempel och hur maktens slavar frivilligt har utsett sig till galärslavar. Ro ,ro så blir du rikligt belönad av herren där uppe. Herren kan då se olika ut , en Reinfelt eller Persson!
När jag slår upp dagens tidningar så ser jag någon slags nöjesblad numera. Inte ens Svd kunde stå emot när de nya ägarna tog över och i princip slog ihop Svd med AB!
Idag pren. jag inte längre på någon av dessa "stora" tidningar, de ger mig bara dålig smak i munnen. Att rota i andras "underliv" betackar jag mig från att behöva se i "min" tidning.
När tidningar och många av dess skribenter övergår till som Chris säger "ett tyckande istället för saklighet" då vill inte jag med mina pengar bidra.MEN trots det så måste jag genom skatten bekosta dessa alster. Svd har många miljoner i presstöd varje år och Svt får sina pengar från skattemedel numera.
Där avslöjade sig de flesta politiker genom att sluta upp omkring denna fullständigt felaktiga "reform"!
Den gör ju att en person som inte vill ha varken Svt eller SR måste ändå betala !
Statligt finansierad verksamhet tämjer de journalister vi har.
Både Rapport och Aktuellt liksom radion har i flera år visat en följsamhet till makten som förskräcker. Det är numera sällsyntheter med att människor med andra åsikter än de av makten stipulerade får komma till tals i seriösa sammanhang.
När Greta kommer till tals 100 gånger får den som har avvikande åsikter höras i en minut en gång!
I fråga efter fråga ser det lika ut.
De som inte läser eller lyssnar på alternativmedia är ju helt i händerna på propagandan från den svenska "Pravdamyndigheten" idag. Det ökade stödet för makten syns ju i varje undersökning nu.







Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate