lördag, juli 15, 2017

Sommar och då ska det drickas alkohol!

Semestertider! På så mångas sidor avbildas nu drycker därför att det är semester.
Baksidan vill ingen ens tänka eller tala om.
Så här var det för mig!
Jag drack mig igenom hela semestern, fem veckor med alkohol varje dag. Sedan när jag skulle börja jobba så blev jag så sjuk så jag knappt kunde ta mig till jobbet. Ångest och svettningar.Skakningar och illamående.

Mot slutet av min dryckesperiod i livet så slutade det med läkare, akutvård och dåliga levervärden. Bukspottkörteln la av i flera omgångar och jag låg där med oerhörda smärtor och vånda.

Detta är baksidan av alkoholförtäring men de som aktivt dricker vill inte höra tala om sådant.Det kan ju aldrig drabba dem själv , tror de!

Man förstör för andra och sitt eget liv levs verkligen på en baksida där tvånget att dricka för att klara dagen finns med hela tiden. Man skjuter upp bakfyllan hela tiden.
För mig är det väldigt trist att öppna upp tex Facebook och möta dessa flaskor och glas varenda dag.
Kan ni inte besinna er lite grann ni som fullkomligt vräker ut propaganda för alkohol!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate