torsdag, april 02, 2015

Svärfar och jag!

Ett kort tag framöver är vi jämngamla eller jämnunga, det är bara att välja! Nå, jag är ju ett år äldre men det jämnar ut sig.
Bättre svärfar har jag inte kunnat få, han är vänlig, mycket hjälpsam och har aldrig sagt ett enda ont ord om ålderskillnaden mellan mig och hans dotter.
Vi har tvärtom mot många andra så mycket gemensamt, vi har till och med gjort vår värnplikt i flottan under samma tid. Faktum är att vi har mötts där men det är ju inget vi kommer ihåg.
Jag blev utlånad till sjukvårdsdetaljen just när han ryckte in och jag var med och tog blodprov på precis alla av hans kontingent.
Lite kul faktiskt.
Jag är alltså 29 år äldre än min fästmö men det är sällan vi märker av det, möjligen angående lite tidig rockmusik där jag är mer bevandrad annars så tycker vi om samma typ av musik, filmer osv.
Min fästmö har två barn , pojkar på nio och elva år och en sak är säker, man måste kunna tycka om motpartens barn annars skulle det inte fungera.
När jag läser berättelser om par där den ena nästan "hatar" den andres barn , då ruskar jag på huvudet och undrar vad det är för fel på dessa individer.
Själv skulle jag aldrig vara tillsamanns med någon som inte kunde acceptera mina barn.En gång efter min tidiga skilsmässa träffade jag en ung kvinna som hade svårt för mina barn, hon sa lite barnsligt, Bosse , det är dig jag vill vara ihop med , inte dina barn!
Det gjorde mig så illa så naturligtvis fanns det inte en chans att det skulle hålla.

Nu ser jag och min fästmö Anne fram emot att vi ska resa till Berlin några dagar och uppleva våren där. OCH oj vad vi ska fotografera!
Nu är det Påsk och jag säger GOD HELG till alla mina läsare.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate