måndag, april 13, 2015

Jämlikhet?

Ekot körde idag som första nyhet att invandrare som får pension utan att ha arbetat i vårt land får ca 5000 kr i pension plus hyran betald. Nå, jag har arbetat 44 år i tunga yrken,ibland med hög lön men de sista 20 åren med låg kommunalarbetarelön, När min hyra är betald trots bostadsbidrag så har jag exakt 3000 kronor mer än dessa invandrare. TRETUSEN KRONOR för 44 års arbete och utsliten rygg och ett nervsystem som tidvis skallrat som 3000 skallerormar. (Detta efter överfall och svåra hot i mitt arbete) Nu säger myndigheterna att vi kommer att få massor med liknande 5000 kronorspensionärer framöver. Snart kommer säkert något ljushuvud på att de ska få högre pensioner så att de blir "jämlika" med oss andra.Sverige tycks ha en källa av guld att ösa ur? Nej, allt kommer att bli "bättre" när vi alla är lika fattiga.(Jämlikhet) Själv kan jag bara konstatera att riskera livet som jag gjort ett flertal gånger i mitt yrkesliv (stålverket där jag höll på att bli ihjälbränd, Visby soss där en kniv sattes mot strupen, Malmö soss överfall med flaska) inte betyder någonting , låg pension är belöningen med detta system som infördes efter att man raserat ATP systemet. Vänsterns och delvis andra tycker att jag ska jubla över att vi är så duktiga (världsmästare) att locka hit allt från romer till flyktingar som vill ha det bättre..tjaa vad tror ni!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate