torsdag, januari 01, 2015

Nytt år igen!

Jag tillbringade nyårsafton i Munkmora vilket är ett område i Gustavsberg, ett lite "fattigt" område där inte Värmdö bostäder gör så mycket för varken trivsel eller underhåll.
Husen ser ut som skrutt på sina håll och den tvättstuga vi ska använda är helt nedkörd. Inget fungerar som det ska trots höga hyror.
Här bor en blandning av "utslagna" , invandrare, förtidspensionerade och rena socialfall.
Men nyårsafton firades med stora fyrverkerier betydligt mer än vad jag har sett i mitt fina hus i Hökarängen där det bor folk med  goda arbeten och hög lön .(Bostadsrätt) Låg hyra och mycket välskött! Även med lån så blir hyran låg!

Nåja, bor man i ett trist område så kanske man har större behov att skjuta raketer en gång om året.
Jag och min fästmö har nu hållit ihop i två år nu och det känns skönt. Trodde aldrig att jag skulle bli sammanboende något mer i mitt liv.
Livet kan förändras när man minst anar det!
Idag förändrade jag också mina kontakter ute på internet,släkt och sk vänner som aldrig hör av sig till mig strök jag helt enkelt.
Det finns ingen mening i att ha enkelriktad vänskap där bara den ena tar kontakt för att få några intetsägande ord tillbaka.
När man inte får ett ljud varken vid födelsedagar eller stora helger från "vännerna" då får man nog inse att den vänskapen, även om man är släkt, inte är värd något att bygga på.
Trist och känslomässigt svårt men det är bara att bita ihop och inse fakta.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate