tisdag, maj 07, 2013

Felia

Under de senaste fyra månaderna har Annes mobil iphone 5 krånglat när det gäller sms till just mig. Till andra har det gått bra.
Igår så kopplade jag upp mig på en chat med supporten på Telia och det tog bara två minuter sedan kunde jag ställa mina frågor till Emilia.
Hon kunde se att det var något fel, sms stod på kö just till mig men hade inte kommit iväg.
Hon kunde inte göra något där hon satt utan uppmanade mig att ringa deras support som bättre kunde åtgärda. Kom fram rätt så fort, högst 5 minuters väntan. Men sedan började väntan eftersom hon i sin tur måste tala med någon "expert" !
Det tog ungefär 20 minuter innan hon kom tillbaka och sa att jag skulle vänta tills i morgon och om felet kvarstod så  skulle vi ta telefonen till en  butik där de skulle kunna via sin dator åtgärda felet.
OK, det var bara att acceptera och vänta. Ett tu tre börjar det plinga i min mobil och där anländer nio sms från Annes mobil.

Ingen har kunnat förklara för oss varför detta händer nu för fjärde gången?
Själv har jag aldrig stött på det här problemet men så har jag inte sedan forntiden anlitat Telia heller.
Jag vet bara genom min verksamhet som "reparatör" av datorer att flera gånger hemma hos folk med Telia så har uppkopplingarna lagt av i dagar allt medan Telias support har påstått att mina "gubbars" nätverkskort gått sönder osv.
Så har ju inte varit fallet eftersom jag kunnat kolla den saken.Efter några dagar fick Telia be om ursäkt eftersom felet låg hos dem.
Tänk om folk tror på supporten och byter nätverkskort i onödan för dyra pengar.

Nu kör vi vidare med sms och det ska bli intressant att se hur länge det kommer att fungera så som det ska!
Väntan på svar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate