fredag, april 30, 2010

Kvinnoförtryck!


Parlamentet i Belgien tog beslut igår att ingen ska gå klädd i dessa döljande kläder som du ser på denna sida. Ingen röstade mot , blott två nedlagda röster.
Parlamentet betonade att de tog beslutet bla därför att dessa "maskeringar" är ett männens påfund.Kvinnoförtryck!
Den dag man tillåter tex att en läkare eller annan personal i offentlig tjänst döljer sig för mig, ja då går jag ut från detta ställe i protest. De som ska ha med mig att göra i vilket ärende som helst ska kunna visa sitt ansikte för mig och jag ska kunna se när de talar.
Dessa kvinnor som tvingas av olika anledningar att klä sig så här är utsatta för ett tryck från männens värld. Titta däremot på deras män hur de klär sig . Se hur de klär sig på badstranden till skillnad mot sina stackars kvinnor. Det säger allt vad det är frågan om.
Jag vill att Sveriges riksdag tar ett likadant beslut såsom Belgiens parlament gjorde igår!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate