tisdag, april 13, 2010

Att vara mer eller mindre döv!

Jag har i mitt yrkesverksamma liv kommit i kontakt med många vilka har varit döva, mer eller mindre. Även på fritiden möter man ju ofta människor som inte hör bra. Det gäller att se dem i ansiktet och röra munnen bra så brukar de flesta hänga med. Att skrika  är sällan en lösning , tvärtom!
Min morbror har en längre tid hört dåligt trots apparater i bägge öronen. Nu har han fått nya digitala utprovade och han ringde mig och berättade hur det fungerade.
Jo du Bosse, sa han , nu har jag 700 NYA cd att spela även om jag har hört dem förut.
Så här är det, han kunde nu ställa in sin apparat på musik och då hörde han musiken så som den ska låta. Han konstaterar nu att han under de senaste åren ej har kunnat höra alla tonerna  på skivorna.
Vårt samtal via telefonen gick dessutom helt utan problem och så har det minsann inte alltid varit under de senaste fem åren.

Det finns hjälp att få så varför vänta med det du som vet att du hör dåligt!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate