söndag, maj 13, 2007

Dyngtävling sa SALO

Lägg ner skiten säger AB på löpet idag!!!
Surt , sa räven men bättre än så här ville inte folket i Europa placera Ola Salo och the Ark.
Själv tycker jag att det var rättvist,de lät inte bra och de hade ett bidrag som musikaliskt inte höll i jämförelse med de många bra alternativ som man fick höra.Tänker bara på bidraget från Ungern som i mina öron var fantastiskt bra.Slovenien hade ett bidrag som musikaliskt var mycket högtstående med en sångerska som var skolad.Inte en ton fel!
Serbien var med för första gången och gjorde pangsucce med ett i östländerna kontroversiellt bidrag.Att vara lesbisk är i många länder nästan ett brott.

Så kommer snacket om kompisröstningar och visst finns det bland alla länder.Vem var det som gav Finland 12 poäng??? Jojo,det var vi svenskar.
Sedan att de andra länderna gav varandra höga poäng kanske beror på att deras musiksmak liknar varandras?
Storm i ett vattenglas är det i varje fall,det betyder ingenting hur man placerar sig bara man gör vad man kan och ger fan i att klaga efteråt.
Tyskland var modiga som hade med ett bidrag ur jazzens värld, det bugar jag för.

Min åsikt är att den här gången var det fler bra bidrag med mer än någonsin,dessutom i andan som fanns förr att man skulle kunna höra vilket land de kom från.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Äntligen!!! Du tänker precis likadant som jag angående detta! Hade The Ark placerat sig i säg, top 3, så hade det inte snackats nåt om grannröster:P. Men bara för att det gick dåligt så är det rätt lätt att hitta något att skylla på. Så löjligt...

Anna Högrelius sa...

Fast jag kan inte hålla med om att det inte lät bra. Jag tyckte att Ark var klart bättre än åtminstonde 80% av resterande länder. Serbiens vinst förstår jag verkligen inte, eftersom musiken inte sa mig något. Däremot har du alldeles rätt om det här med kompisröstningen. Vi är lika bra på det som alla andra länder.

hpy sa...

Jag tyckte den svenska var riktigt ok.

Peter sa...

Bosse:
Det var Länge sedan jag tittade pà din blog. Ursäkta!

Det är märkligt hur intresset för denna tävling växlar mellan ett land och ett annat. I Frankrike finns inte längre nàgot intresse. I den största franska söndagstidningen stod det tre rader om resultatet pà sidan 13. Jag sàg pà programmet en stund (den gick ut pà TV3, som egentligen är till för regionalprogram). Har alldrig hört talat om den franska gruppen. Här finns inga uttagningstävlingar. Jag vet inte vem som utnämner.

Förra àrets finska vinnare har inte marknadsfört if Frankrike. Med undantag av Abba, vem har verkligen gjort en internationell storsäljare?

Tyckte i och för sig att det svenska bidraget var OK - jämförelsevis.

hogrelius sa...

Nu har Frankrike haft val som nog tog all tid.Men nog är det så att en hel del länder som förr var stora i denna tävling (.Kommer ihåg Frankrikes bidrag som var så vackert "Blå ,blå är kärleken") har dragit sig ur rent mentalt.Det är de nya länderna i öst som knappt kunde var med förr som vurmar för tävlingen nu.

Peter sa...

Stämmer!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate