lördag, oktober 28, 2006

Lyckliga tider!

Det här är Anna och Robin!
Ett ungt par som har bestämt sig för att leva ihop därför att de känner stor kärlek och tillit till varandra.Sådant är bara att lyckönska samt vara väldigt glad över som den far jag är till Anna.I vår värld idag finns alldeles för många pessimister så det är ju en glädje att det finns unga par som vågar att satsa på sitt förhållande. Häromdagen fick jag ett telefonsamtal från Anna där hon berättade att hon var gravid: "pappa, du ska bli morfar."
Ett sånt samtal kan ju inte annat än glädja mig, livets fortsättning är ju precis som det ska vara.Anna har ända sedan hon var liten varit så bra på att "ta hand" om barn så för henne kommer det att kännas "lätt som en plätt"!
Robin vill ju också ha barn så det är ju frågan om ett sk planerat barn och det är ju inte alltid så vanligt.Vi behöver fler barn i vårt land, ett samhälle där barnafödandet minskar hela tiden får ju besvär framöver med brist på unga.
Det ska bli roligt att få följa detta barns liv,mina andra barnbarns liv har jag stått så långt ifrån pga av dåligt förhållande till deras föräldrar. Att inte få vara med på varken bröllopp eller dop har ju gjort att avståndet hela tiden finns där som en osynlig mur.
Anna sa till mig spontant: "Pappa, nu ska du bli morfar på riktigt"!
Hon slog huvudet på spiken mer än vad hon anar!

1 kommentar:

hpy sa...

Jag gratulerar till er alla tre.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate