måndag, oktober 23, 2006

George Michaels konsert på Globen















Kvällens spelning på Globen inför fullsatt hus var fantastisk på många sätt.Han hade med sig en stor och oerhört bra orkester och kör samt en teknisk utrustning som jag aldrig hade sett maken av
tidigare i mitt liv.George Michael firade 25 år som artist , han började ju i Wham där han snabbt gjorde sig ett namn och toppade listorna. Nu har han själv sålt 85 miljoner album.Det är inte vem som helst som gör detta och det syntes på publikens samansättning ikväll hur brett han har nått ut.Åldern varierade från 15 upp till säkert 70 år.Såg många äldre som stod upp med unga och dansade mellan bänkraderna.Det går helt enkelt inte att sitta stilla till Michaels musik o sång.
Hans ljusshow var det bästa jag någonsin sett ,allt från böljande hav o solnedgångar till politisk satir av högsta klass där han totalt klädde av Tony Blair som en knähund till hussen i Washington! Underbart tyckte publiken också som jublade.Det är mycket sällan jag dansar men ikväll stod jag med alla andra och dansade för fullt. En mycket befriande känsla! Min dotter Sofia vilken haft Michael som idol ända sedan hon var ett litet barn njöt och var så glad över denna underbara artist. Tack George Michael för en underbar kväll som ingen kommer att glömma!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Underbar konsert! Han är bäst!

hpy sa...

Jag var inne och tjuvtittade pa nagra av dina bilder. Det kanns lite sa for somliga ar ganska personliga.
Ett ar sakert, dina dottrar har vackra ogon.
Vad tyckte du om Tunisien? Var du nojd med resan? (Jag har hort av vanner att de inte varit det.)

hogrelius sa...

Jag har som sagt gått in för att visa ett personligt fotoalbum som folk ska få titta i!Skickar dig ett mail ang. Tunisien!!Hoppas att den adressen fungerar!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate