torsdag, oktober 12, 2006

Anna Sjödin och SSU


Idag föll ju domen mot SSU:s ordförande.Hon fälldes på ALLA punkterna dvs även på punkten diskriminering i och med att hon har fällt orden "svartskalle osv"!


Nå, det var nog väntat,

men en sak som INGEN egentligen har snackat om så mycket det är hennes alkoholvanor.
Jag vet ju vad jag snackar om eftersom jag har ju långvarig erfarenhet av alkhol samt arbetat bland missbrukare i tre år.När man beter sig som Anna och hennes polare då är man på väg in i ett bruk av alkohol då det faktiskt är dags att bli "vit"!
Om hon hade varit på det klara över sin situation så hade hon avgått på en gång redan tidigare. Nu gör hon som alla blivande alkoholister, förnekar att hon har gjort något galet.Det är fel på alla andra, alltså avgick hon inte utan fortsatte att vara stor i truten.
Omgivningen som nog vet mer om hennes liv håller käften som vanligt.I dagligt tal kallas sånt för medberoende.
Alla människor som underlättar drickandet eller medverkar ihop med en människa på väg in i dimman har stor skuld.
Som medmänniska ska man aldrig dricka alkohol ihop med eller bjuda en annan individ där man anar eller vet att det är problem på gång.
Inom facket och många politiska rörelser har det alltid druckits mycket.En ytterst dålig kultur som måste bekämpas!
Många har uttryckt hat och avståndstagande från Anna Sjödin men det ska man inte göra. Däremot är hon olämplig som ordförande för SSU . Man ska kunna vara ett föredöme och det är hon inte,däremot om hon hade lagt alla kort på bordet och intagit en ödmjuk inställning då hade unga människor kunnat se upp till henne!


Söndag den 15 okt. Anna S. tar timeout! Jag skickade min blog till SSU:s förbundsstyrelse och fick svar från två ledande medlemmar och de sa att Anna skulle få kunskap om det jag skrev !

1 kommentar:

hpy sa...

Nasta gang maste du skriva om annat an politik sa att jag kan kommentera. Jag vet ingenting om svensk politik.
Ett forslag: Skriv om din stadsdel, garna med ett foto till.
Knappast vet jag nagot om din stadsdel heller! :)

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate