torsdag, maj 04, 2006

Lurad igen!

Idag blev jag en illusion fattigare. Trodde att man kunde ta sk hypotekspension på Hsblägenheten och få ut lite extra pengar att leva av under de sista åren av sitt liv. I princip skulle det gå men det bygger då på att man inte har några större skulder kvar på sin lägenhet eller hus. Det är nämligen som så att alla gamla lån måste lösas först sedan får man ut de pengar som återstår. Räknade på skoj på min egen situation och om jag hade ägt min lägenhet fullt ut ,alltså inga lån, då hade jag fått ut ca 200.000 kronor kontant!
Nu har jag en skuld på 300.000 kronor och då fungerar ju inte det här.
Det här systemet liksom alla andra system gynnar ju rika som sedan många år sitter i villor som är betalda sen länge,de har bara att kvittera ut stålarna och att fortsätta med sitt goda leverne. Vi andra som måste låna till sina borätter sitter där med lång näsa trots att lägenheten kanske är värd en miljon!
Hur man än vänder sig så har man ändan där bak!!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate