fredag, april 28, 2017

Feministernas totala misslyckande!

http://www.expressen.se/kronikorer/britta-svensson/kvinnoslavarna-maste-gora-uppror/

Kvinnor mår sämre än någonsin med sjukskrivningar som följd.
Till skillnad mot många andra män så har jag i halva mitt yrkesliv delat villkor med kvinnor. Vården och omsorgen  knäckte också mig redan på 90-talet och vid 60 års ålder så gällde förtidspension för mig.
Man har inom denna yrkessektor ett tungt lass att dra och många av mina kvinnliga kollegor berättade för mig om sitt dubbla ansvar. Dels jobbet men också hemmet. Män tog inte sitt fulla ansvar och frågan är om det har ändrats radikalt sedan 1990-2000 talet?
Det verkar ju inte så när man ser hur illa kvinnor mår idag.
Något som gör mig bedrövad är också hur unga kvinnor långt ner i åldern mer än någonsin bedriver en jämförande kamp gentemot sina medsystrar i allt från skönhet till kläder.
Så mycket nagellack och annan kosmetika som används idag har väl aldrig tidigare skådats. Vem vill de imponera på? Vem tävlar de emot?
Och så detta med allt fantasteri kring motion, föda och hälsa.Ett spegeltittande som bara för ännu mera ångest in i livet.
Och så denna verklighetsfrämmande feministrörelse vilken inte har påverkat vårt samhälle med någonting positivt. Tvärtom ställer de männen vid en skampåle med handbojor samt spottar på dem. Till vilken nytta?
Ska det här samhället förändras till ett bättre samhälle så måste man ha männen med i båten.
Och så har vi frågan som FI och andra alltid undviker och det är kvinnors eget ansvar för sina liv. Ordet NEJ finns fortfarande att använda. Men i FI:s värld så är det bekvämt att skylla allt på männen.
Dagens  feminister förmår inte att höja blicken från sin egen navel.

När jag ser dessa medelklasskvinnor tala om män och vita män i synnerhet som syndabockar för kvinnors situation så blir jag förbannad. Marx och andra hade fullkomligt rätt i att ingen annan kan befria arbetarklassen än dem själv. Samma sak gäller kvinnor, de kan bara befrias från sitt "slaveri" av dem själv ihop med män som också förstår situationen.
Jag tror uppriktigt att medelklassens   kvinnor inte har tillfört den vanliga kvinnans "frigörelse" någonting.
Möjligtvis ännu sämre självförtroende och att må ännu sämre.

  Kvinnor gör liksom män , jämför sig med andra. Känner sig "dumma" i samma lokal som dessa välondulerade och välformulerade feminister.
Storkäftar tystar ofta andra! Andra vilka kanske i grund och botten skulle ha haft mycket att tillföra debatten.



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate