torsdag, juni 25, 2026

Statsminister?


 En av mina vänner , Bo Lind i Malmö anser att jag skulle bli en bra statsman med den bakgrund som jag har. Arbetare inom bla järnbruk och sjukvård.

Jag känner till slitet inom vården eftersom jag tillbringat så många år inom tex sk långvård och hemtjänst efter mina 20 år på järnbruket.

Många av dagens makthavare kommer direkt från skolans värld till politiken där de stannar i evighet.

Sedan har vi alla dessa "experter " på alla områden trots att de är unga och bara ägnat sig åt tex musik i sina unga år.  Se bara hur de agerar inom klimatrörelsen!  Blir det lite varmt så ser de slutet på tillvaron. De vet inte att i historiens sken så har det pendlat i temp många gånger.

1955 var det varmt när jag var nere i Malmö och badade på Ribban. OSV!

Värst är när alla "experter" kan allt inom politikens värld. 

Detta har drabbat Israel vilket har tvingats i krig med alla islamister vilka vill såsom nazismen utrota alla judar.  När Israel tvingas i krig så ger alla dessa "experter" Israel skulden. ATT människor dör i krig tycks de inte förstå. De förstår inte heller islamisternas taktik med att gömma sin bland de civila på sjukhusen,skolorna osv. 

Slår Israel ut en raketramp vilken har skickat mängder med missiler på civila i Israel så klagar "experterna" på de krigiska judarna!

"Experter" inom massmedia hänger på och tom. en tidning som Expressen har en nyhetsredaktion, med hjälp av islamister på TT , där man utan någon moral bara trycker vad tex Hamas påstår. ATT använda sig av en terrorrörelses uppgifter är mer än uselt.  Felaktig propaganda har tillåtits sprida sig sedan flera år. 

OCH "experterna" tror blint på islamistisk propaganda!

Vad värre är , många länder i Europa har idag miljoner islamtroende i sina länder. Se bara hur Storbritanien sargas av sharia, bråk, överfall osv nästan dagligdags. Frankrike och Tyskland har samma problem där polisen utsätts för råa överfall när de försöker upprätthålla landets lagar.

Polen har vägrat att släppa in människor med islam i bagaget och där är det lugnt och fint överallt i landet! Vad säger det oss?

Men är man "expert" så kan man inte ens se sanningen inför all fakta!

Gör mig till statsminister så ska jag börja en annan politik en den förda.  Ska ta hjälp från Polen!



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate