tisdag, juni 28, 2016

Ett Stockholmsproblem!

Tidningen Mitt I har gjort en enkät som jag tycker stämmer rätt så väl.
Det där med högljudda mobilsamtal kan bli mycket irriterande, ibland ropar de rakt in i luren så högt att det måste höras ända till Turkiet.
Jag har åhört , mot min vilja , hur en ung tjej berättade med hög röst hur hon knullade bredvid en annan tjej som kräktes osv.
Allting kan avhandlas.
Jag är "arga" gubben när unga lägger upp sina fötter på sätet!
En gång på tretton år har någon ung rest sig för mig som är lite ostadig på benen. Det är bara att klamra sig fast så gott det går. SL har förvisso märkt ut en hel del platser just för äldre och andra med svårigheter men de flesta bryr sig inte.

Allt det här går hand i hand med övriga samhällets råa inställning. Ibland är det jobbigt att åka kollektivt!


Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate