tisdag, oktober 07, 2014

Iphone ?

Iphone 6 med 128 GB  kostar 8395 kronor. Iphone 6 plus med 128 GB kostar 9395 kronor!

Inte undra på att man ser dessa Mac -grejor bland "eliten" på Södermalm och Östermalm i mängder. Jag kan köpa en Chrome-dator för bråkdelen av denna kostnad Mac tar ut. Snacka om överpriser!
Nåja , man får väl jämföra med mobiler !  Men Mac ligger i högkant ändå och de kan sälja sin kvot till sina trogna köpare. Det råder ju någon slags nästan religiös inställning hos en del köpare som åtminstone jag har svårt att förstå mig på. Älska döda ting? Näe!

När jag hör folk säga att de hatar Android så visar de bara att de inte har begripit ett dyft av tekniken bakom de olika mobilernas system. Det skiljer ju inte så mycket mellan Linux (Android) och Mac, däremot så skiljer det mycket med tex Windows system i sina Nokia !
Jag har ju inget emot Macs teknik utan det är deras affärsmässighet med mer än snudd på monopol som jag vänder mig emot.
Mac har ju inte varit ett dugg bättre än Microsoft på den punkten, snarare värre! Microsoft har nu öppnat upp  på ett bra sätt som lovar gott inför framtiden, de tom. satsar pengar på utveckling av Linux.
Jag kan ge er ett löfte, jag kommer aldrig att satsa mina surt förvärvade pengar på att skaffa mig dyra Mac-varor och jag tycker inte heller att skolor och myndigheter ska slösa med skattemedel så som de har gjort i många år. Elever behöver inte ha Mac-dator lika lite som lärarna!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate