söndag, oktober 12, 2014

Att vara trovärdig!

När jag läser och ser fru Romson och hennes båt med olaglig färg och stor motor så kommer jag att tänk på en miljöpartist i Malmö när jag bodde där. Hans gamla bil hade dekaler och budskap överallt om att vi ska värna miljön. När han så startade den mycket gamla bilen så blev det rök efter hela gatan.

När jag sitter på bussen idag och ser alla bilar som rusar fram på vägen så funderar jag över hur många det är som röstar eller är medlemmar i partier som alltid snackar om att värna miljön?
Läser då och i tidningarna om div politiker , senast Dinamarca från vänsterpartiet, och hur de flyger för stora belopp varje år.
Svenska folket flyger ovanligt mycket och långt och de bidrar sannerligen inte till att hejda förstöringen av jorden.
Nästan alla äger ju dessutom bil och om man höjer blicken och ser ut över världens storstäder så är det ju samma fruktansvärda trafik överallt.
I tio år har jag bott i Stockholm och varje morgon hör jag på lokalradion att det är proppar  i trafiken på många ställen. Folk sitter i kö precis som om det är roligt! Och dessvärre så puttrar de flesta ut farliga avgaser hela tiden.
När det gäller människor som tar sig till riksdagen under massor av paroller som de aldrig själv lever efter så blir jag på ren svenska förbannad och känner avsky.
Samma sak med politiker som framställer sig som rättvisa och goda men som vänder tex lidandet i Ukraina eller i de områden där terrorns skräckvälde råder under IS och liknande organisationer ryggen.

Vi har en utrikesminister Wallström, tillika mångmiljonär, som inte kan lyfta upp blicken från Hamas och Palestina utan går till deras bord som om det vore vilken stat eller organisation som helst.
Hamas är samma skrot och korn som IS som har som slutmål att förgöra alla judar!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate