söndag, december 08, 2013

2003-2013!

Nu är det julmånad återigen och mina "fobier" mot denna månad börjar att infinna sig allt mer. Känner mig nere mycket tack vare en hosta som inte vill ge sig samt att jag måste ta bromsmedicin mot herpes. Det är biverkningar med all sådan medicin, man känner sig dålig helt enkelt.

Numera sätter jag aldrig upp vare sig ljus eller julgardiner eller lägger mina fina juldukar på mina bord.Känner bara ett avståndstagande till hela detta komersiella jippo.


En annan sak som jag inte kan undgå att minnas är att det nu är exakt tio år sedan jag begärde skilsmässa från min dåvarande hustru. Några dagar strax före jul kom så beskedet från tingsrätten att vårt äktenskap sedan 26 år var upplöst. Min hustru ville inte detta men jag fann ingen annan utväg eftersom hennes känslor för mig inte var det man kallar kärlek i dagligt tal. Dessutom hade hon träffat en man och mitt genomdrivande av skilsmässan var rätt eftersom de är gifta sedan många år tillbaka.

Men någon sk lycklig skilsmässa var det inte frågan om för min del åtminstone, kände saknad och förlust i många år efteråt. Finns det överhuvudtaget lyckliga skilsmässor?

Men som allting annat i livet så går man vidare och idag har jag en kvinna vid min sida som jag älskar på ett sätt som jag inte trodde att jag skulle kunna göra mer .
Men man glömmer nog aldrig heller ett långt äktenskap med tre barn och varför skulle man göra det?

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate