söndag, februari 21, 2010

Vintern är hård i år!

När plogen kommer på våra gator så står det alltid bilar parkerade.Då blir inte hela vägen plogad och vägen blir mycket smalare än vad den kunde ha varit. Det finns alltså för mycket bilar i vårt samhälle eftersom det inte finns vettigare ställen att parkera på.Önskvärt vore att alla hade ett garage.

När det är vinter på det här sättet så är jag glad över att inte vara bilägare. Nu slipper jag skotta ut bilen som jag idag har sett så många göra.



Det är inte bara elände med vintern, det finns så mycket vackert att skåda ute i naturen. Men när man kommer ner till tunnelbanestationen i Hökarängen så har som vanligt huliganerna varit framme. Denna gång har de med verktyg även tagit bort alla lampor som sitter på den ena väggen!












Min gård är full med vacker snö,så länge den är vit så är den vacker. Barnen har fått en riktig vinter att minnas. Ungefär som jag själv kommer ihåg mina vintrar uppe i Boliden på 40-talet.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate