lördag, september 26, 2009

Misshandel

Jag har just läst en berättelse från en kvinna där hon talar om att hennes fd pojkvän grovt misshandlade henne. Som man blir jag så illa berörd över att så många män kan göra så mot sina kvinnor! För mig är det och har alltid varit totalt otänkbart att överhuvudtaget ens tänka såna tankar. Däremot har jag själv fått slag mot mig så jag vet hur det känns inom en. Det är så förnedrande att bli utsatt för ett angrepp.

Jag tog emot men sa också att det var för första och sista gången. En gång till och jag skulle packa och gå. När man har barn tillsamanns så är det oerhört svårt att ge sig av.

Generellt så anser jag att man ska bryta upp från destruktiva förhållanden men jag vet ju också svårigheterna.

Svartsjuka och bevakande individer är ofta små och utan självförtroende och tar till metoder som barn ofta gör. Däremot kan det aldrig finnas någon som helst ursäkt för att slå. Mår man dåligt i själen som vuxen vilket gör att man ej kan vara ihop med en partner på ett vettigt sätt, då får man också ta sitt ansvar och göra något vettigt åt detta. Tex gå till psykolog eller annan behandling. Det finns numera mansgrupper dit man också kan anmäla sig och få hjälp med sin "själ"!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate