söndag, juni 15, 2008

SJ SJ gamle vän , lever du än?

Titta noga på denna biljettbokning! Den går ej att omboka!

Jag åker till Eskilstuna från Stockholm exakt samma tid som det står på den här bokningen. Egentligen ska det stå 18.02!
De har sålt och bokat en biljett på ett tåg som överhuvudtaget inte finns.Det går inte något tåg så dags från Eskilstuna.
Alltså, jag kan ej boka om. Biljetten som säljs billigare är aldrig ombokningsbar.
Nu försökte jag ringa till SJ men kön var jättelång så jag gav upp!
Dessutom ligger felet helt hos dem så varför ska jag då offra tid och telefonpengar !
Nej, jag sätter mig lugnt på tåget i morgon och åker .Konduktören får fixa det här!
Men visst har de ett underligt biljett o datasystem som tillåter att sälja biljetter till tåg som varken finns eller avgår vid denna tid?

PS När jag gick in på SJ:s sida så står det så här nu:

Problem vid köp av fram- och återresa

När du köper en fram- och återresa tlll samma dag här på vår webbplats får du felaktiga avgångstider på återresan. Kontrollera din återresa hos SJ Resebutik eller via 0771-75 75 75 under tiden som felet åtgärdas.


De vill att man ska sätta sig i telefonkö kanske i en halvtimme ikväll, aldrig i livet att jag gör detta!


PS PS Jag fick tid över i morse innan tåget gick så jag knallade in på BX på centralen.

Snackade lite med en trevlig SJ-tjej och visade min bokning. "Jag ska fixa det här " sa hon!

Knappade lite på sitt tangentbord och ut kom nya riktiga biljetter.Bra gjort av henne!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate