onsdag, oktober 03, 2007

Var snäll och ge mig ett svar!!!

Under de tre år jag har bott i Stockholm så förundras jag över en sak. På tunnelbanan så sitter det personal och stämplar och säljer (dubbelt så dyra ) biljetter,när de behöver gå från sitt lilla bås så tänder de den gröna lampan på stora grinden.Detta för att folk ska kunna passera gratis och utan besvär in till tågen.Jag stod idag på Mörby center och såg den gröna lampan blinka allt medan folk tog upp sina biljetter och ställde sig lydigt i kö för att passera in genom de andra grindarna.Efter tio minuters rusning så insåg jag att ca 95 % tog upp sina biljetter och krånglade sig igenom. De 5 % som insåg fakta och bara gick igenom utan problem är att lyckönska.De tillhör en minoritet av vårt folk och är nog lite mer vakna i skallen.Redan 25 år sedan när jag arbetade på Sytembolaget kunde jag konstatera att folk fullkomligt sover.Vi hade inga kölappar på den tiden utan folk fick stå i långa köer tills de kom fram.Ibland tog min kö slut och jag stod och tittade på tjugo personer som troget stod kvar i den andra kön.Väntade men ingen kom ,sen frågade jag högt om ingen ville köpa av mig?Då tittade de ofta på varandra sen lufsade någon över och sen ville plötsligt alla byta kö och ibland blev det då bråk!
Suck , kan någon berätta för mig varför det går till så här i vårt land?
Tänk om människorna är så här överallt? På jobbet,i Riksdagen,på tåget osv.Tröga inefektiva medborgare som varken ser eller hör.
Det förklarar då varför vissa myndigheter är så offantligt saktfärdiga med sina beslut!

Forna tiders tidstudiemän kanske skulle återinföras!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate