söndag, april 08, 2007

Telia

Telias mailserver brakade ihop i fredags.Stor uppståndelse och intervjuer i tidningar med missnöjda kunder.
Äldre dam uttalar sig och säger att det är fruktansvärt för oss äldre att inte kunna skicka och ta emot påskhälsningar. Fruktansvärt är ett laddat ord och inte kan jag på någon punkt hålla med henne att en sådan sak är fruktansvärd.
För mig betyder det ordet tex att någon mig kär avlider.

Sedan visar det också den stora brist på kunskap som många besitter och det behöver inte ens vara åldern som bidrar till detta,att kunna skicka mail är ju inte beroende ett dyft av Telias mailserver. Jojo,om man bara använder sig av det fasta programmet outlook och telias mailadress då sitter man ju där i skiten så att säga.

Telia borde upplysa sina kunder att man kan faktiskt öppna upp en webmail på tex Yahoo,Netscape,Hotmail,Linuxmail,Operamail,Gmail,Spraymail mfl.Det finns massor med möjligheter och det är nödvändigt för sin egen skull att ha en adress som man kommer åt i alla lägen.(Utomlands,hemma hos andra och när Telia ballar ur)

På den datorkurs där jag är lärare ser jag alltid till att eleverna öppnar upp en av dessa sk webmail!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate