måndag, april 23, 2007

Pedofiler!

Ser i tidningen att man förbereder ett nytt lagförslag om att det ska bli förbjudet att som vuxen ta kontakt med unga människot ute på internet.
Jag personligen har varit med på Sajten Lunarstorm sedan starten för ca 7 år sedan.

Har ofta talat med unga människor under alla dessa år genom att de har kontaktat mig.Det finns en grupp äldre på Lunar också så tro inte för all del att det bara är ungdomar där.
När jag efter en massa påhopp från vissa ville avsluta mitt medlemskap så blev jag kontaktad av Lunarstorm och de övertalade mig att vara kvar därför att de anser att det är bra att det finns vuxna där som håller ögon och öron öppna för vad som händer där.
Många är de unga som anser att jag har varit ett stöd för dem och att jag till skillnad mot deras föräldrar har LYSSNAT på dem.De har känt att de har fått någon de äntligen kan tala med.
Däremot har jag också drabbats av misstänksamhet och när någon som säger sig vara tex 13 år vill tala med mig då avböjer jag idag. (Har visat sig vara polis eller andra fejkade peddojagare)
Tyvärr en seger för det dåliga!
Jo, jag säger så eftersom det sprider sig en unken doft i vårt samhälle mellan generationerna.De unga får lära sig tidigt att inte ha kontakt med vuxna för de kan vara farliga.
Gamla ensamma farbröder ses tydligen alltid som tilltänkta pedofiler och aja baja om en sådan gamling börjar tala med ett barn !
På Lunarstorm finns det somliga som skriver till mig med en enda fråga:Är du peddo?
Jag brukar, om jag orkar, försöka få dem att tänka efter lite.Om jag hade varit pedofil så hade jag ju knappast fått vara kvar på Lunars sidor i så många år.De kan också se att jag framträder med foto,ålder,ort m.m.
En del är inte så smarta och då återstår att helt enkelt att blockera dem så att de inte kommer in på mina sidor och då är problemet åtminstone löst !

När det gäller det kommande lagförslaget så tror jag dessvärre att det förstärker klyftorna mellan generationerna och inte lär man komma åt ev. pedofiler heller.

De flesta som har opererat på olika sajter ljuger oftast om sin ålder,de utger sig för att vara yngre än vad de är och i verkligheten så är många raggande pedofiler faktiskt inte "gamlingar"! Det har tom. hänt att man ljuger om sitt kön.
Att driva fram den värld där bara "gamlingar" talar och umgås med andra "gamlingar" och vice versa för unga, det är inte en bra värld.Det är en värld baserad på rädsla. Ofta möter jag äldre som faktiskt är rädda för ungdomar.
En del unga föraktar gamla,de ser dem som sopor som ska kastas på sophögen.

"Gubbjävel,gå och dö med dig. Din jävla gamling ,du hör hemma på hemmet osv" kan det stå i mail till mig från unga pojkar.

När jag försöker tala med dem så spyr de ett hat över mig som vuxen som är förfärligt att se o höra.Vad är det som har format dem till denna hållning?
I Stockholm så slog ett gäng tonåringar ihjäl en vuxen man för de trodde att han hade gjort ett närmande till en tjej de kände.Där hade vi detta hat mot vuxna och fy attan vilka konskekvenser det hade med sig.Mannen hade hustru och tre barn.Killarna fick krypa in på ungdomshemmet men bara i lite över ett år.Vad ger samhället för signaler egentligen.

Samhället har under många år givit fel signaler till de unga.Det är alltid fel när ett samhälle med skolor och lärare i spetsen ger vika för de ungas vilja.Man har tillåtit så mycket förakt för vuxenvärlden i tex skolan utan att göra något därför att lagstiftningen har givit eleven hela rätten mot läraren.Nu början en långsam förändring med skolminister Björklund i spetsen och det var sannerligen på tiden.

5 kommentarer:

hpy sa...

Det stammer att det inte ar gott att vara gammal idag. Det ar ganska daligt med familjeband mellan generationer. Naturligtvis inte i alla familjer, men...
Det ar kanske inte alltid sa roligt att vara ung heller, men du har ratt i att det i manga fall saknas en verklig kontakt mellan generationerna.

Anonym sa...

Visst saknas det kontakt mellan generationerna.
Nu har min gamla mamma (71 år) Skaffat dator och msn så hon lättare kan hålla kontakt med barn och barnbarn som inte bor så nära längre.
Inte illa tycker jag.

Bra att du håller till på Lunar också.. Har en dotter där som råkade ut för jobbig mobbing den vägen för ngt år sedan.

Hittade dig via passagen då jag såg att du tittat in hos mig där..

Ha det så jätte bra.. Nu ska jag ut i solen med hunden en timme eller så.

Cinapina

Ps.. Har inte skrivit på min blogg på ngr dagar. Har lite personligt som måste redas ut men titta gärna in.. Ds.

david santos sa...

O dia 25 de Abril de 1974 foi o dia do derrube da ditadura fascista em Portugal, a chamada REVOLUÇÃO DOS CRAVOS, e a queda do (poder) dos inimigos do povo. 25 de Abril, sempre.

Day 25 of April of 1974 was the day of it knocks down of the dictatorship fascist in Portugal, the call REVOLUTION OF the flowers, and the fall of the power of the enemies of the people. 25 of April, forever!
يوم 25 نيسان 1974 كان يوم تقرع عليها من الديكتاتوريه الفاشيه في البرتغال والدعوة للثورة الزهور ، وسقوط سلطة أعداء الشعب. 25 نيسان ، الى الابد!


День 25 апреля 1974 года, в день он постучит в воздухе фашистской диктатуры в Португалии слово О РЕВОЛЮЦИИ цветы, и падение власти враги народа. 25 апреля, навсегда!
Le jour 25 d'avril de 1974 était le jour de lui frappe vers le bas du fasciste de dictature au Portugal, de la RÉVOLUTION d'appel des fleurs, et de la chute de la puissance des ennemis du peuple. 25 d'avril, pour toujours !
Tag 25 von April von 1974 war der Tag von ihm klopft unten vom Diktaturfaschisten in Portugal, von der Anruf REVOLUTION der Blumen und vom Fall der Energie der Feinde von den Leuten. 25 von April, für immer
25天41974年的一天,它拍下來的法西斯獨裁政權,葡萄牙 號召革命的鮮花,秋天的權力得到人民的敵人. 25日,永不停息

Peter sa...

Det är sant att det kan vara svàrt me kontakter mellan generationerna. Med riktigt smà barn fungerar det i allmänhet, men med tonàringar blir det svàrare.

Som nybliven pensionär sätter jag mig ibland, efter lunchen, pà en parkbänk, i solen och med en bok. Spontant börjar bänk-grannarna ofta prata me dig. Men det är alltid andra pensionärer...

hogrelius sa...

Mina allra mest hemska minnen av denna klyfta mellan gammal och ung är från mina 20 år inom vården.Ibland fanns det unga som verkligen plågade gamla människor och uttryckte sin avsky för alla dessa värnlösa individer.Jag blev tvungen att anmäla en ung flicka en gång då jag såg hur hon kastade en dam på över nittio som en vante.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate