tisdag, september 05, 2006

Valet

Nu är det val igen och inte är det så enkelt som valet 1976, då hade vi det Maoistiska SKP och "vi hade ju rätt i allt"!
Idag har jag ju med ålderns rätt insett att det inte är helt enkelt med att ha "rätt" .
Ännu mindre att veta vad som är "rätt" parti,jag gjorde som bonden som sprider sin dynga över jorden för att få det att växa bättre.
Jag spred min dynga på följande sätt ,obs nu ska jag avslöja det som brukar kallas för valhemligheten.
I Riksvalet blev det Kristdemokraterna,i Stockholmsvalet Socialdemokraterna och i landstingsvalet Miljöpartiet.
Sedan för att sprida den fjärde rösten ,vi har nämligen folkomröstning här i Stockholm , så valde jag att man ska fortsätta att ha biltullar .
Må nu landet ha fått växtkraft från bonden Bo!

2 kommentarer:

hpy sa...

Idén ar inte tokig.

hogrelius sa...

Nej , många människor väljer av tradition eller vad man nu ska kalla det att välja på samma parti i alla valen.
Jag tycker illa om människor som frankt säger"att jag är född till sosse "(byt ut till vad som helst) ,min pappa var det och likaså min farmor osv!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate