fredag, september 15, 2006

Valet !En fars eller vad?


Alla politiker låter ju faktiskt likadana när det snart är val,makthunger lyser ur deras ögon.
Maria Wetterstrand blev applåderad igår när hon medverkade i tv 4 :as utfrågning men hon får inga applåder av mig denna unga dam.Hon skrämmer mig istället för hon har en aura av maktbegär omkring sig.Hon låter som en politisk kommisarie från gamla Sovjet och jag lovar att om Persson bildar regering med MP som partner så är det Maria W som blir minister bredvid Persson! I Sverige finns nu bara Socialdemokratiska sk välfärdspolitiker, vänster -sosse till höger-sosse ! Valet är fritt från politiker som vill förändra vårt samhälle.Gamla Högern sa rakt ut, bort med barnbidraget-sänk skatten! Det finns inget parti idag som vill någon radikal förändring av vårt samhälle,det är bara kosmetiska förändringar på ytan som de håller på med.De gamla kommer bara att få det sämre med vilket parti än som sitter.De fattiga och utslagna kommer att bli än mer utfattiga.Pensionärerna går en dyster framtid till mötes om man har arbetat i kommunala sektorn eller annat lågavlönat arbete.Så ser verkligheten ut men många låter sig luras av partiernas flugpapper.Att jag röstar så att Persson måhända måste stiga åt sidan beror på att jag vill vädra ut den unkna doften han har spridit i vårt land.Ska arbetarrörelsen kunna vitaliseras så måste de ut i opposition så att detta ledarskikt de har för närvarande åker väck genom medlemmarnas städning.Många målar fan på väggen om Alliansen kommer till makten men jag behöver bara ta ett exempel från sjuttiotalet.Barnfamiljerna hade tre dagar att ta ut för sjukt barn men när de Borgeliga kom till makten med Fälldin som statsminister så fick man 60 dagar för varje barn! Politik handlar inte om att tro,det får man göra i kyrkan,politik är att genomföra förändringar så att tex folket får komma i arbete igen!Detta tror jag faktiskt att Alliansen kommer att fixa sen får man tala om låga löner eller vad som helst.Det är bättre att jobba än att gå på bidrag!!

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate