tisdag, juni 20, 2006

Piratpartiet

Jag har gått med i PIRATPARTIET därför att jag anser att det är en viktig fråga detta om yttrandefriheten.Att se hur polisen på direkt order från STATEN och USA går in och helt enkelt bryter sig in hos olika bolag och tar med sig deras servers eller går hem till folk och tar sig in och tar deras PC. Det går kalla kårar på min rygg när man ser att dessa metoder ju är samma som Stalin och Hitler använde sig av mot de för den tiden misshagliga.
Om man ska vara logisk från staten och polisen så ska man ju börja övervaka "snigelposten" såsom man gjorde under kriget.Det kan ju skickas ett avtryck av en bok eller notor eller rentav en bränd cd!
Att mediaindustrin inte hängt med i den tekniska utvecklingen vet ju var och en som har satt sig in vad som har hänt de senaste tio åren.De bromsade med hjälp av sina resurser som vi cd köpare har försett dem med.Om de från början hade intresserat sig för vad som hände inom internet och den nya tekniken samt satsat pengar på detta och sett till att börjat sälja sina alster för skälig penning så hade de aldrig hamnat i motsättning till den nya tekniken.
Nu visar ju dessutom att de som "fildelar" köper mer cd än andra. Jag behöver ju bara se på mig själv, jag har aldrig tidigare köpt så mycket som jag har gjort de senaste åren.
Det har ju varit och ÄR tillåtet att kopiera sedan 50 år! Hur många kassetter har man inte fixat till?
Nu växer det fram ett mycket obehagligt polissamhälle och det vill jag motarbeta just genom att gå med i Piratpartiet.Vi ställer upp i riksdagsvalet med just dessa frågor.
Se vidare på partiets hemsida:http://www2.piratpartiet.se/

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate