lördag, augusti 13, 2011

Jag och Sofia!


Vi gjorde en så fin tripp med Vaxholmsbåten i somras. God mat som verkligen inte skämdes för sig. Nu har hon fyllt 33 år och jag minns in i detalj när hon föddes!
Ett morgonbarn och hon föddes på Visby lasarett. Solen sken från en klarblå himmel när jag gick hem vid sextiden så att jag kunde avlösa barnvakten som skulle till jobbet. Lustigt nog just Visby lasarett. Ing-Marie Larsson var en mycket god kamrat som ställde upp. Vi hade ju en liten kille därhemma på två år, på den tiden hette han Efraim. Jag fick upp honom vid halv åtta och cyklade till hans farmor som då bodde i Visby där han fick vara medan jag kunde sova några timmar innan jag gick tillbaka till min hustru Elisabet.

Jag minns alla mina barn födelser glasklart emn det mest (som jag tyckte) var min första dotters födelse. Jag var ung och självklart var det lite oroligt denna första gång. Sedan när hon kom fram för snabbt så blev hennes huvud sammanpressat och vi trodde då att det var något fel på tösen!
Nå, de skrattade lite åt vår ängslan, det var precis som det skulle vara. Huvudet återgår till mer rund form på en vecka, sa de. Och visst blev det så med Alice som min första heter.

Posted by Picasa

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate