fredag, augusti 05, 2011

Hat och hot!

Nu har jag hunnit att läsa tidningarna efter en dags firande av min 69 års dag. Det jag möter både i papperstidningen och ute på webben är inga vacka saker. En ung kvinna lägger ut en annons där hon berättar att hon är en duktig DJ.Det skulle hon inte ha gjort, påhopp samt nattliga telesamtal med hot om döden blir resultatet.
Likaså blir Pride-volontärer hotade och slagna på stan när de går hem.
Facebook uppvisar också mindre trevliga sidor från framförallt unga män, de mobbar och hotar. Söker tydligen upp offer som de ger sig på, tack och lov så kan man spärra folk på Facebook!
Jag minns under min långa tid på Lunarstorm där jag nästan dagligen blev hotad av killar med tydliga nazzetankar i sina arma skallar. Jag anmälde och fick över hundra spärrade och Lunarstorm tackade mig för min "renhållning" på deras sida.


Så ska det vara! Samarbete mellan oss härute och de som driver sajten!


De som håller på att mobba andra eller bara pyser av hat är ofta individer som är små på jorden men stora i orden.Ofta är de skraja över om deras föräldrar  får veta vad de håller på med så ibland kan det vara lönt att tala med deras "päron" om man nu skulle kunna snoka reda på vem de är!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate