onsdag, augusti 03, 2011

Fantastiskt, jag fick höjd pension!

Naturligtvis inte den från staten, nejdå! Skandia skickade ut ett brev till mig där de meddelade den glada nyheten, jag får tio (10) kronor mer i månaden.
För övrigt har jag bara ett halvår kvar på denna privata pension som ändå har givit mig ca 1000 kr mer i månaden under fem år. I och för sig om jag inte hade haft denna privata pension så hade jag kunnat söka bostadsbidrag från staten.
Jag har med mitt sparande hjälpt svenska staten , de har sluppit betala bidrag till mig men var ligger tacket?
Är det inte underligt att vi som har försökt bidra med något positivt inte har haft ett dugg för detta? De som inte offrade sina lönepengar på en pension fick ju i slutänden samma belopp i handen ändå! Det är detta som kallas god socialdemokratiskt politik, lika för alla!
Eller med ett flott ord JÄMLIKHET!


PS Jag hjälper staten med denna pension eftersom den ska skattas,449 kronor går i skatt varje månad!
Med lite god vilja hade de kunnat skattebefria en sådan här pension som tack för hjälpen!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate