söndag, september 10, 2006

11 september 2001


Nu har det gått fem år och tyvärr så finns terrorgrupperna kvar i världen.
Jag har ett speciellt minne av den dagen,vi var i Danmark på minisemester . Jag och hustrun hade gått in i en liten kyrka och satt oss.När vi kände att det var dags att gå så gick vi fram och tände var sitt ljus som brukligt är.
I samma ögonblick så säger jag högt att jag tänder detta ljus till alla de som dör just i det här ögonblicket! En minut efteråt så ringer vår dotter Anna på min mobil och skriker upphetsat att det alldeles nyss har kört in ett flygplan i en skyskrapa i New York och så skriker hon en gång till :det kommer ett plan till och nu flyger detta också in i skyskrapan!!!Allt det här känns mycket märkligt och otäckt,mitt uttalande inne i kyrkan bränner på tungan !
Allting känns så overkligt.
I världen har det under åren som har gått talats om muslimsk fanatism men det är helt fel att ens tala om Gud i dessa sammanhang än mindre om religion. Såg ett utalande av förre presidenten i Iran, Mohammad Khatami:
"Vi muslimer bör fördöma dessa grymheter ännu kraftigare.Terroristen är en mänsklig varelse som saknar moral.Han kommer inte till himlen."
De som håller på med dessa grymma metoder kan jämföras med de som i Kristen mantel slog ihjäl indianerna i SydAmerika på medeltiden bara för att roffa åt sig silver och guld.De hade lika lite med religion att göra som dessa fanatiska sk "muslimer". Det är fortfarande bara fråga om makt och pengar!

1 kommentar:

hpy sa...

Allt ar alltid fraga om pengar och makt.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate