onsdag, augusti 17, 2016

Livets tillfälligheter-igen!

Jag tog en tripp till Kungsholmen idag och skulle till en mynthandel på Hantverkargatan. Jodå , jag fann den och kunde sälja Holgers gamla mynt med god förtjänst.
Tack Käre Holger där uppe i den himmel du inte trodde på!

För att fira så slank jag in på ett litet kafé en bit bort. Alla bord upptagna men jag fick slå mig ner bredvid en liten kvinna som satt och löste korsord.
Pratglad som jag är så satte vi igång ett mycket trevligt samtal. OCH det visade sig att hon liksom jag hade bott länge i Malmö.
OCH det visade sig att vi samtidigt arbetat på Värnhems sjukhus!

Hennes ena son bor kvar i Malmö och min dotter nu i Lund.
Ja , vi hade så mycket att tala om så det var nästan trist och gå därifrån.

Hennes man hade avlidit i cancer på den avdelning jag också arbetat på i Malmö.
(Lungan MAS)
Hennes man var läkare men ville inte sluta röka !Så gick det som det gick!

När man träffar någon som är lika  pratglad som en själv så blir det ofta fina samtal där man kan öppna sig på ett sätt som känns befriande.
Ett tvåvägssamtal !

Tack du okända kvinna som dessutom hade en så fin dialekt eftersom hon ursprungligen kom från Finland.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate