måndag, mars 28, 2016

Jag blir anklagad!

Jag har ofta hört från en del att jag tjatar om islam och muslimer. så är det ju men jag tänker fortsätta med detta.
Hade jag skrivit bloggar åren 1933-1945 hade jag skrivit och tjatat om nazismen och kommunismen!
Islamismens illdåd under de senaste åren världen över är så grymma, just idag har talibaner mördat 65 människor i Lahore i Pakistan,  Främst barn!
Deras rörelser får ringa motstånd från världens muslimer, ofta bara menlösa avståndstaganden.
De borde istället börja ompröva sin religions dogmer vilka är grunden i islamismen.
Betänk att religiös islam aldrig kan förenas med en demokratisk uppfattning!

Ska man då inte berätta och påtala vad som sker i världen nu? Eller ska det väntas i 100 år?

Allt för många tiger men värre är de som "förklarar" och stryker medhårs. Tyvärr så fungerade Sverige på precis samma sätt åren 1933-1945 också!
De som påtalade övergreppen under dessa år blev också hudflängda och till och med fängslade för sina åsikter.
Tidningar tystades eller fick transportförbud!
Idag är det inte lika illa men många är de som inte vill se eller höra sanningen om det som händer idag .
Tyvärr finns också för många som inte vill se sambanden över varför det händer.
En lysande riksdagsman går emot strömmen överallt där hon kan se och höras och det är Birgitta Ohlsson (lib).
Se här ett klipp från Facebook:"Tänker på de mördade barn, mammor och pappor som firade påsk i en park i dag. Nu 70-talet döda och över 300 skadade i terrorattentatet i Lahore, Pakistan. Världen känns ofattbart grym just nu. Veckan startade med de islamistiska terrorattackerna i Europas hjärta Bryssel och avslutas med islamistiska terrorattacker i Lahore. Den talibanska ubrytargruppen Tehreek-e-Taliban Pakistan Jamaat-ul-Ahrar har tagit på sig skulden för dådet och valde medvetet att slå till mot just kristna. Hoten från jihadismen är en global angelägenhet. Och måste bemötas globalt genom gemensam kamp. Efter denna vecka förväntar jag mig att Sverige på allvar ökar våra insatser i denna kamp på hemmaplan och globalt."

Jag önskar att fler i vårt land öppnade munnen på samma sätt som Birgitta!

Glasklar vad gäller att även Sverige borde ställa upp i motståndet mot IS med vapen.

Birgitta fortsätter också att "tjata" om alla dessa viktiga frågor , heder åt henne!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate