torsdag, mars 24, 2016

Inbrott i skolor!

I tisdags så hämtade jag Annes pojkar från skolan och då berättade Simon att flera klasser hade fått alla sina datorer stulna genom ett inbrott.
Så skummar jag igenom lite tidningar på landsorten , det är alltid bra att få veta hur det ser ut i olika städer. Sällan eller aldrig skriver några av de stora tidningarna om vad som händer där ute i "idyllen"!
Så nästan på en gång så ser jag det här från Borås:http://www.bt.se/svenljunga/eleverna-skickades-hem-efter-inbrottet/

När man varje dag kan gå igenom vad som händer på olika platser, tack vare internet, så får man en bild som är rätt så förfärlig.
Storbråk i Eskilstuna igår, knivmord på en flyktingförläggning i Dalarna idag.

OCH Malmö så klart, flera skjutningar med skadade!

Landet överhuvudtaget börjar att se ut som vissa städer i USA på många sätt. Nerkluddade till förbannelse. Stadsdelar där det är farligt att gå in i vid vissa tidpunkter.

Precis som det har varit i USA, England, Frankrike mfl länder så blir vissa områden ickesvenska i den bemärkelsen att de har tömts på de innevånare som bodde där när husen var nya. Så var det redan i Rosengård när vi flyttade in 1978, området var till 85 % bebott av invandrare.
Det kändes som om man bodde i ett annat land!
Precis så kände jag mig i lördags på tunnelbanan från Tensta. Var vi två blekansikten i vagnen så var vi inte fler.

Känslan av att befinna sig i ett annat land på semester infann sig. Man begriper inte ett smack vad alla talar om!
BRÅ som håller koll på alla siffror angående brott kan ju redovisa precis samma typ av siffror man kunde läsa från tex Bronx på 60-talet. Eller från vissa områden i England, förhöjda siffror av bråk och brott.
I Paris kan man inte som turist närma sig vissa kvarter för då går det illa. Eller som polisen sa till min bror en gång i tiden när han skulle köra bil genom Detroit. Du gör det på egen risk, i bästa fall blir du av med bilen men kan gå därifrån men.....! Han tog en annan väg.

Jag själv har någon gång varit i en del av Stockholms förorter men idag avstår jag helt. Vad ska jag där att göra?  Får nog av elakt blängande män på olika tunnelbanor!

Sverige är inte unikt på något sätt, allt det här som utspelas i våra förorter har hänt eller händer på många ställen i vår värld. Det unika här är att myndigheter,tidningar, tv-radio mfl gör allt för att undvika ämnet "förorter"!
Till och med inom vänsterpartiet skyggar man för den debatt flera av deras egna medlemmar har satt igång , medlemmar som bor eller har bott i dessa utsatta förorter. Deras egna medlemmar kastar rasistkortet i huvudet på dem!

Jag minns min tid i Rosengård som politiskt aktiv, jag var ensam att bo där av alla aktiva jag kom i kontakt med. Några hade bott där tidigare men flyttat!
Så ser det ut i vårt land, en uppdelning som börjar bli total!
Detta inverkar på skolor,sjukvård osv.

Ett misslyckande vilket började redan för 40-50 år av naiva politiker som ville alla gott.
Dagens vänster har som slagord: "allt till alla!"

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate