tisdag, februari 04, 2014

Jag är man, jag är vit!

Skulle jag beklaga mig över detta sk "tillstånd"? Nej, jag är både glad och tacksam över att vara född här i Sverige, vi har mycket att vara glada och stolta över.
Ibland låter det i den nuvarande debatten bland yngre som om det är något verkligt fult att vara den man är. Vi vita lite äldre män ska huka oss och hålla käften annars kommer det haglande fula ord efter oss.Tyst med dig ditt jävla gubbslem!
De yngre tror ibland att de besitter sanningen om allt. Detta är tyvärr bara fantasier som alla yngre har hållit sig med i alla tider.

Om vi ska vara lite personliga och gå bakåt i tiden så tillhör jag den generation som ifrågasatte gällande normer redan i början på sextiotalet. Min första insändare i Expressen handlade tex om förföljelsen av homosexuella av dåvarande säkerhetspolisen. Så mycket skit jag fick på mitt arbete omkring denna lilla insändare.
På den tiden räckte det med att bryta gängse klädkod för att få hån mot sig. Min blommiga skjorta och röda byxor var en nagel i ögat på många .
När jag gick ur LO och protesterade mot kollektivanslutningen till sossarna så blev det liv i luckan och inte blev det bättre av att jag organiserade mig i Syndikalisterna! Ren förföljelse med skiftnycklar farande i luften och olja i klädskåp.
De trogna sossarna var i själen lika mycket stalininster som skp-vpk! Kanske värre när jag tänker efter.
Idag börjar man från sina håll inom SAP att låta lika fanatiska som på den tiden.Otäckt!

Under den här fantastiska tiden med sossar vid makten så kom stora nedläggningar av stålindustrin och varven. Jag fick byta yrke och ort och hamnade i det hårt styrda Malmö , SAP naturligtvis. Sämre löner i denna stad inom mitt nya yrke, vård och omsorg.
Riktigt dåligt betalt med scheman som bara var på 70 % av ordinarie tid.  Därav blir ju tjänstepensionen också dålig. 750 kr i mån för 20 års tjänst! Sossar vid makten är svåra att ha att göra med. Vi hade ett schema på sjukhuset som gjorde att jag fick arbeta sju år både på julafton och nyårsafton men som vanligt i den totalitära miljön i Malmö så gick det inte ens att förhandla om dessa arbetsvillkor.
När jag fick pension så hade jag på heltid uppnått hela 12.700 i mån i lön. Det var mycket dåligt i jämförelse med vad man tjänande i samma yrke uppåt landet.
Malmö stad var ett "eget" landsting och fick alltså sköta allt omkring skola,sjukhus, vårdcentraler.
Staden hade alltså enbart en budget att ta sina utgifter från och med den stora invandringen till staden så kostade sossbidragen offantligt mycket. Allt detta gick ut över våra löner, neddragningar överallt på förskolor, skolor och vård.
Tack och lov kunde min hustru sluta inom vården och fick börja på SJ med mycket bättre lön. Jag kunde tom. vara hemma med barnen i två år! Vit man på 80-talet hemma med barnen?? Jojo, något av en föregångare och dessutom första mannen i Systembolagets historia som krävde sex timmars arbetsdag pga av småbarn. (1980)
När man idag påstår att inget hänt i Sverige på jämlikhetsfronten så är det bara okunnigt pladder.
Jag minns tex när man bara kunde vara hemma för sjukt barn i max tre dagar per år och den borgerliga regeringen kickade bort Palme och genast såg till att barnfamiljerna fick 60 dagar per barn och år!
Ta av er solglasen när ni kommer hem från era långresor och se er omkring, vi har ett bra land att leva i fortfarande.
Ni som lägger ert krut på att baktala vårt land och befolkning samt utmåla oss som en samling rasister ska nog lugna ner er lite. Överdrifter faller alltid samman när de granskas. Kultur och mediavänstern får mig att må illa och undra var felet sitter hos er, självplågare kanske?  Innegrejen är kanske ett tag att idissla självförakt? Nå, snart så byter ni ämne för det är ju så bland er. På sjuttiotalet skrek ni efter blodig revolution mellan rödvinsdrickandet. Nu är det letande efter syndabockar som gäller! Ni ser rasister överallt samtidigt som ni vräker ur er goja om "vita män" !

Säger som Nationalteatern en gång sjöng : "LÄGG AV"!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate