lördag, januari 04, 2014

Det måste finnas ett inbyggt fel i islam!

Börja med att läsa den här artikeln: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/vaga-se-sanningen-om-kriget-i-syrien_8867322.svd

Ja, när man läser det här så inser man hur hopplöst läget är i Syrien och dessutom så smyger det på mig återigen att i grunden finns ett stort fel i den muslimska läran.
Det är verkligen inte en fredens religion som får människor att agera så som de gör i Syrien. När man dessutom dagligdags läser om alla mord som utförs av troende muslimer och hur rika arabstater backar upp dessa fanatiker med pengar och vapen i en aldrig sinande ström allt i Allahs namn!

Jönsson tror att kriget i Syrien kommer att fortsätta i ca 7 år till och att världen (Sverige) kommer att tvingas ta emot stora mängder flyktingar under åren framöver.

Om FN hade fungerat som det var tänkt så hade de kunnat gå in med stora styrkor och avväpnat samtliga aktörer men från främst Ryssland och Kina finns inget intresse av att få slut på kriget. (Vapenexport)


3 kommentarer:

Christer Bergström sa...

Ja, jag minns när vi som var emot stöd till Mujahedin i Afghanistan på 1980-talet varnade för dessa islamister. Då fick vi det hett om öronen från allt från maoister (Gnistan-gänget etc) till folkpartister och Contra-redaktörer. Men stödet till Mujahedin fortsatte och fortsatte. Tänk om någon kunde dra lärdomar av det? Men vänta bara, snart sitter de "goda demokraterna" och vissa s.k. "antiimperialister" i knät på ljusskygga element igen. Kanske inte islamister, men varför inte rasister eller dylikt. (Fast så här får man inte säga, för då kallas man arrogant och stöddig på ett arrogant och stöddigt sätt. Undvik att "ta debatten" till varje pris!!! ;-) )

hogrelius sa...

Ja, det var ju inte precis det här du talar om som jag skrev om vilket läsarna kan se.Du broderar ut rätt så mycket? Visst har både FN och andra tex USA och Sverige hamnat fel och gjort bedömningar som varit totalt fel när historien har kommit på plats.Jag tänker bla. på stödet till Pol-pots regim som ansågs rätt.Själv fick jag ta strid i denna fråga och genom synsättet på Pol-pot som min tidning på den tiden hade (FiB) så avsade jag mig att sitta i styrelsen, sa upp tidningen osv.Så mycket skit jag fick för detta av de Myrdal-trogna.

Christer Bergström sa...

Jomen, vaddå? Det är ju nästan precis samma sak: Alla mord som utförs/utfördes av troende muslimer i Afghanistan/Syrien och hur rika arabstater backar/backade upp dessa fanatiker med pengar och vapen i en aldrig sinande ström allt i Allahs namn!

Kriget i Afghanistan fortsatte i mer än 7 år och att världen (Pakistan)fick ta emot stora mängder flyktingar.

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate