söndag, augusti 09, 2009

Free Dawit!

Idag fick jag DN i min hand och där stod en lång och bra artikel om Eritrea. Där fanns även intervjuer med bla. en ledande representant för den nuvarande regimen.

Jag har inte på länge läst något så kallhamrat uttalat genom en mänsklig mun.
Dawit var bara ensam ensam obetydlig individ som det inte är något att bry sig om. Sådana uttalanden har jag sett direkt från den regering som härskar där nere förut.
"Vi har inte tid med så obetydliga ärenden" låter det från dem.
Däremot vill de ha våra pengar och jag undrar hur mycket svenska staten har givit dem under åren?
Jag håller på att bli allvarligt irriterad över att behöva betala till dessa olika diktaturer genom min höga skatt som pensionär. (Du vet väl att vi pensionärer generellt betalar mer i skatt procentuellt än de arbetande?)

I Stockholm har staden betalat ut 50.000 kr till de regimtrogna Eritrianer vilka anordnade en festival med deltagande av en fd säkerhetschef uppflugen från Afrika. (Tortyrchef vill nog många mena om honom)

Är vi Svenskar idioter eller vad.?? Svenska Dagbladet som annars håller huvudet klart blamerade sig ordentligt med en stor gratisannons från kulturen på bästa plats. Vet man inget på kulturredaktionen om politik? Hade man under Hitlertiden skrivit något sådant så hade man fått skämmas i många år efteråt. Man gör inte reklam för ett land styrt av blodtörstiga marxister eller vad de numera kallar sig.

Expressen och Dagens Nyheter har under denna tid skött sig mycket bra med upplysande artiklar. Expressen tog avstånd från Eritreafestivalen samma dag den gick av stapeln och påpekade också att politikerna i Stockholm var ute helt fel när de sponsrade det här otäcka jippot.

Så över till den verkligt allvarliga frågan om hur Migrationsverket arbetar. De släpper in tusentals med Eritreaner i vårt land. Jag vet att de måste ha uppgivit att de var politiska flyktingar för att få komma in och bosätta sig här.
På Sergels torg demonstrerade minst 400 personer FÖR regimen i Eritrea. De kan ju knappast vara flyktingar om de nu går ut och hyllar sin regim?

På festivalen var det totalt enligt arrangörerna flera tusen personer totalt under dessa dagar. När regeringsrepresentanten talade var stora tältet fullt!
Varför skulle flyktingar överhuvudtaget gå dit för att lyssna på denna förtryckare samt hylla honom?

Är det inte dags att Migrationsverket kallar in dessa sk flyktingar för att kolla dem igen?
Jag anser att man kan börja utvisa dem från vårt land, de lever ofta på skattebetalarnas konto i många år. I det här fallen så är de ju bedragare och tjuvar och skall därefter dömas och utvisas.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate