fredag, februari 13, 2009

Ingemar Johansson hedrades idag!

Över tusen personer kom till Ingos begravning idag bla Floyd Patersons bror Raymond. Familjen Paterson skänkte dessutom pengar till Ingos minnesfond.

Ja, jag tillhörde också de som satt klistrade vid radion denna sommar 1959 när han blev WM Champ i tungvikt.
Jag har sparat en del tidningar från Ingos stora matcher i alla år och ibland har jag tagit fram dem och läst igen vad som stod där. Lika imponerad varje gång.
Men de sista tio åren har jag tvärvänt vad gäller boxning. Avskyr boxning idag!
Om jag råkar komma in på en kanal som visar boxning så skyndar jag förbi , vill inte se något!!
Finner det obehagligt!

Ingemar Johansson var en stilren boxare som inte tog emot ett enda slag i onödan. Dumskallar som Lennart Hyland kallade honom feg. Han var inte feg utan Ingo hade förstått innebörden i boxningen.
Ta inte emot stryk utan ge stryk med få slag! När Tors hammare hade talat då var matchen slut!
Nu är Ingos match slut och därmed svensk boxningshistoria! Ingen kommer någonsin att kunna axla hans mantel.
Tack och lov!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate