söndag, november 02, 2008

igen....igen....igen.....

"En kvinna avled under natten till söndag efter att ha blivit misshandlad.
Polisen har anhållit en man skäligen misstänkt för dråp, men är förtegna kring utredningen.
- Av utredningstekniska skäl kan jag inte säga så mycket, säger Mikael Norén, länsvakthavande befäl hos polisen i Norrbotten till Nyhetskanalen.se. "

Samma rubriker överallt hela tiden, år ut och år in!

Hur vore det att ta in alla män till undersökning och lobotemera de som visar tendenser till våld.

Nej , jag skämtar förstås men visst är det något som felas på alla dessa män som slår o slår. Nog för att att spriten alltid (nästan) finns med i dessa sammanhang.

Var ska man börja i ett samhälle som snart flödar över av våld. Vad finns att göra ?

Jag tror inte fängelse och straff för saken framåt. Visst måste man bura in dessa män men vem tror egentligen att de blir bättre eller att vårt samhälle blir ett samhälle utan våld.

När jag lyssnade på Barrak Obama i natt så hörde jag en man med visioner om ett bättre samhälle. Han var fantastisk att höra och jag kunde se Martin Luther Kings ande omkring honom.

Vi skulle behöva politiker här också med goda visioner .

Tyvärr så är svenska politiker gråa och trista utan visioner och sådana kan tyvärr ej heller bekämpa våld och annat elände.

Polisen i Stockholm klarar bara idag ut 5% av de anmälda brotten, har de några visioner om ett annat samhälle?



Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate