fredag, juli 31, 2015

Jag har begåvats med Windows 10!

Jag tillhör den grupp som sysslat med Windows 10  sedan lång tid tillbaka, kört och testat. rapporterat när jag funnit något mindre bra osv. Precis samma sak som jag i åratal har gjort med Ubuntus olika versioner.
Nu har jag kunnat installera 10:an över min sjua och åtta! Med rätt gott resultat sånär som några små svårigheter bla ville inte Nortons antivirus funka på min nyaste HP men nu är det åtgärdat med diverse ominstallationer. Skrivaren gick det bra att ta ner nya drivrutiner från HP med ett fel bara och det var när HP ville lägga in ett verktygsfält i mina webläsare.Då var det stopp och Microsoft kom in och talade om att deras tillägg var fel och föråldrat!
Det är mycket bra att nästan allt man har på sitt gamla system överförs till tian uppgraderade, detta sker under processen så det är bara att tacka och ta emot.
De som bara har Windows på sina apparater kan lugnt lämna datorn tills allt är klart, den startar om och fortsätter automatiskt. Vi som har någon form av Linux på våra apparater måste vid omstart bevaka och välja Windows varje gång annars så slås Linux på eftersom det ofta är första OS! Men det är ju inga större problem att bevaka då och då. Skulle den starta på Linux så är det bara att begära omstart och välja Windows. Nema problema!

Jag vill gratulera Microsoft till denna version av Windows, de har gjort ett enastående fint jobb ihop med oss alla andra världen över som hjälpt till ! Så ska det vara!
Skönt dessutom med gratis update för de flesta!  De har nog sneglat lite på Linux upplägg denna gång .Linux är till 90% gratis!

 

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate