måndag, juni 08, 2015

Moderna arbetsredskap?

När jag gick ut en kort vända idag så hördes det som om någon hade en motorsåg igång. Ett fruktansvärt larm som störde idyllen här i mitt kvarter.  Det var en kille som höll på att blåsa bort damm från gården bredvid, att det var en massa småbarn ute och lekte på den förskola som ligger där brydde han sig inte om.
Jag försökte att tala med honom men han kunde ingen svenska alls så det var dödfött. Han hade varken hörselskydd eller något filter till näsa och mun och detta strider mot de bestämmelser som finns i Sverige.
Det rök in på barnen och jag försökte säga det på engelska till honom men då gav han bara till ett flatskratt. Jag tror inte att han som kom från något land i Afrika riktigt har samma inställning till dessa ting som vi. Han kanske var "slavarbetare" och bara var glad att tjäna några kronor?
Ibland kan man ju undra hur många invandrare som tar vilket jobb som helst för dålig betalning och med andra ord utför arbeten på ett sätt som  vi andra inte skulle godkänna ?
Bekvämt är ju också att kunna pressa ner "svarta" löner till en bottennivå ungefär såsom de bulgariska lastbilschaffisarna  gör.

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate