fredag, juli 11, 2014

Jämmerdalen!

Så var gnölet slut i Jämmerdalen och rosévinet slut. När jag bodde i Visby så var det Skräpdalen tack vare alla Stokkholmare som var där och åt och drack och skräpade ner.
Jag arbetade på gamla systembolaget sommaren 1978 och det var då jag fick upp ögonen för att allt för många från huvudstaden inte var trevliga. De trodde att de ägde allting och att alla skulle dansa efter deras pipa. Det fanns somliga som var dag kom in och "kastade" en tusenlapp på disken ihopknöglad. Flinande!
Viby är en fin stad men då ska det vara vår eller höst så att Stokkholmarna har åkt hem igen. Om de bara visste vad Gotlänningarna  egentligen tycker om dessa fastlänningar!
Jag har ju arbetat bland inhemskt befolkning och fick då höra deras tankar om sommarens "gäster"!
Det var inga roliga ord som sades om detta ekonomiska nödvändiga för både ön och befolkningen.
När jag nu bor i en förort till Stockholm så märker jag inget av detta från Visby men så bor här inte heller särskilt många som är födda i Stockholm. De flesta på min gata kommer från andra länder och i huset där jag bor så är det en blandning av folk från hela Sverige och världen.
Lugnt och fint utan översitteri! Här är det ingen som "eter egg o rekor"!

Vad gäller Jämmerdalen så är det bara ett jippo för de utvalda plus en mängd fantaster. Ordbajs i mängder som snart är glömt. Kollektiv altzheimer för de flesta vanliga medborgare. Vem kommer ihåg Åsa Romson tirader idag? Eller Annie Lööfs krystade pekfinger?
FI brände inga pengar i år så allt var ju som vanligt! Ajö med er!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate