fredag, mars 10, 2006

Lycka?????

En kort stund av lycka!! Idag 16:38 Alla människor känner väl korta stunder av lycka då o då. En del upplever lycka när de träffar en älskad partner o andra när de kanske sitter ner i stillhet hemma klockan 5 på morgonen med en kopp nybryggt kaffe. Jag upplevde lycka för en halvtimme sedan i ca 4 minuter när Thomas Rusiak o Teddybers Stockholm rev av Im a hiphopper.....! Men största lyckan kände jag i förmiddags när jag fick följa med ett par småflickor till skolan och de kramade om mig och tittade på mig med glada ögon! De har ingen bra pappagestalt i sitt liv och när jag kommer så känner jag att jag betyder mycket för dem. Såna små stunder av fina känslor ska man försöka ta fram när det känns tungt och det ska inte stickas under stol med att ofta i mitt liv så känns det som om jag bara har uppförsbacke. Ändå så har jag det så bra i mitt liv med många bekanta som tycker om mig och vill mig väl. Varför kan jag ej vara nöjd med det som jag har? Många av mina tidigare vänner blev sjuka och dog en plågsam död och här sitter jag o gnäller! Ser och hör dagligdags hur många omkring mig lider och mår verkligen dåligt. Träffade en mycket sympatisk man igår och vi umgicks ett par timmar och hans historia kändes så tung.Han mår dåligt sedan lång tid,så dåligt att han nästan inte kommer utanför sin dörr! Har tröttnat på livet så som så många men fortsätter att leva på ett mycket dåligt sätt.Får ingen som helst hjälp att komma ur sitt tillstånd. Frågade honom om inte han hade fått genomgå en ordentlig undersökning med blodprover för att se om det kanske fanns fysiska orsaker också till att han mår så risigt men ack nej,han hade gått omkring så här i flera år. När man mår jättedåligt så orkar man inte göra något själv,jag vet det av egen erfarenhet. Hela vårt sätt att leva håller på att spåra ur som det verkar, så många som drogar ner sig nuförtiden på olika sätt visar ju att något verkligen håller på att gå överstyr. Såg i SvD en artikel om hur unga kvinnor särskilt i storstäderna köper dessa vin "bags" och kolkar ur dem i tid och otid ihop med väninnor. Om tio år så kommer de enligt alla alkoholexperter att sitta fast i alkoholträsket på ett sätt som historien inte har sett tidigare.Barn har alltid farit illa i familjer där man dricker men det nya är ju alla dessa barn som växer upp med en ensam mamma (och det är inte få idag)! Att inte ens ha tryggheten hos mamma längre skapar olyckliga barn! De känner minsann ingen lycka i sitt liv!

Inga kommentarer:

Bloggarkiv

SiteMeter

Twingly Blog Search hogrelius Search results for “hogrelius”

Annonser

Anpassad sökning
<

Translate